Ibragimovi lavastus aga pakkus tõesti täpselt seda, millele pealkiri osundab: eri numbrite käigus võeti läbi erinevad nukustiilid ja tähestik veel pealekaubagi. Mitme aasta tagune „Macarena” tantsivate porolloonribade esituses avalöögina tõmbas lavastuse koheselt käima ja täiskasvanutele muige näole (muusikavalikut, mis pigem mittelapsi kõnetas, oli hiljemgi). Sellele järgnesid vähem või rohkem koomilised numbrid tantsivatest liniknukkudest trummilööva neegermarionetini välja. Teadmise, et nukke saab teha millest iganes ja et neid on väga erinevaid, said lapsed kindlasti kätte, kuid (täiskasvanud) vaataja jaoks jäi vajaka teisest plaanist: marionett-luukere on küll tantsides naljakas, aga mis siis? Lavastus piirdus playback-kontserdiga, kuid läbiv lugu ja/või sõnum(id) oleks sellele kindlasti liha luudele kasvatanud, et tegemist oleks tõesti kogu pere lavastusega. See etteheide tuleb aga puhtalt subjektiivsest tundest, et ideed oleks saanud veel paremini realiseerida, ning ei peaks seetõttu väga tõsiseltvõetav olema: lavastajal vastav ambitsioon puudus ning oma seatud eesmärgid said täidetud küll (siiski: lavastus poleks suurt kaotanud, kui kõiki muusikapalu täispikkuses illustreeritud poleks, pigem oleks see tempot lisanud).
Laupäeval esietendub sama mehe täispikk nukulavastus täiskasvanutele – Gogoli „Mängurid”, mis loodetavasti paneb mind kõiki eelnevaid sõnu mõnuga sööma.
Comments